İngilizce Yaz Tatili Anlatma ve İngilizce Tatil Cümleleri

İngilizce yaz tatili, zorlu geçen bir okul dönemi sonrasında yaşanan tatildeki anıların İngilizce ifade edilmesidir. Özellikle okulun ilk haftalarında öğretmenler, öğrencilerinin tatilde neler yaptıklarını merak etmekte ve İngilizce tatil anlatma ödevi vermektedir.İngilizce yaz tatili anlatmak, kişinin başından geçen tüm olayların karşı tarafa nasıl aktarıldığını öğrenmesi nedeniyle önemlidir.

İNTER İNGİLİZCE

• Amerikalı native eğitmenlerle,
  • Seviyene uygun programla,
  • Seçtiğin eğitmenle seçtiğin saatte,
  • Konuşmak istediğin konuyla,
  • Her ders sonrası değerlendirmeyle
  • İNGİLİZCE KONUŞMAYA BAŞLA!
Android: İngilizce Konuşma Pratiği | iOS: İngilizce Konuşma Pratiği

İngilizce yaz tatili anlatmak, kişinin başından geçen tüm olayların karşı tarafa nasıl aktarıldığını öğrenmesi nedeniyle önemlidir. Üstelik İngilizce yaz tatili anlatma, yalnızca okullarda bir ödev olarak işe yaramamakta; öğrencilerin kendilerini İngilizce ifade etmelerine de katkı sağlamaktadır. Bu nedenle İngilizce tatil cümlelerini bilmek faydalıdır.

İngilizce Tatil Nasıl Anlatılır?

İngilizce tatili anlatmak için genellikle geçmiş zamandaki cümle kalıpları kullanılmaktadır. Bu nedenle İngilizce tatil cümleleri kurulurken geçmiş zamandan bahsetmek gerekmektedir. Aynı zamanda tatiller, mekanlara bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.

Bazı tatillerde deniz kenarı olan otellere ya da yazlık evlere gidildiğinden, genellikle bunlarla ilgili cümleler kurulmaktadır. Örneğin: deniz(sea), beach(sahil) bu tip cümlelerde ağırlıklı olarak yer alan kelimelerin başında gelmektedir. Ancak tatilde doğayla başbaşa bir doğa gezisi gerçekleştiren birisi forest(orman) veya camping(kamp) sözcüklerini kullanabilmektedir.

Her bir tatil türü için, yaşanan olaylar ayrıntılı olarak belirtilmeli, tatilin süresine göre anlatım uzamaktadır. Eğer tatilde kişinin başından eğlenceli ya da üzücü olaylar geçtiyse bunlar da ifade edilmelidir.

Aşağıda İngilizce tatil anısı cümle örneklerinden bazılarını görebilirsiniz:

• The summer holiday started in June.
    Yaz tatili Haziran’da başladı.
  • We went to a winter sports center.
    Kış sporları merkezine gittik.
  • I went a hotel in Antalya.
    Antalya’da bir otele gittim.
  • I was in Italy in the summer.
    Geçen yaz İtalya’daydım.
  • I visited a lot of museum.
    Birçok müze ziyaret ettim.
  • We attended a sightseeing tour.
    Şehir turuna katıldık.
  • We visited Louvre Museum in Paris.
    Paris’te Louvre Müzesi’ni ziyaret ettik.
  • I met a lot of people on vacation.
    Tatilde birçok insanla tanıştım.
  • I didn’t go anywhere on holiday. I was here.
    Tatilde hiçbir yere gitmedim. Burdaydım.
  • I read books, played computer games, swam and rode bike on holiday.
    Tatilde kitap okudum, bilgisayar oyunları oynadım, yüzdüm ve bisiklete bindim.

İngilizce Yaz Tatili Planı Nasıl Anlatılır?

İngilizce yaz tatili planları, kişinin bir sonraki yaz yapmayı hedeflediği şeylerin aktarılmasıdır. Yaz tatili planlarına göre tatil programları oluşturulmaktadır. Bu nedenle İngilizce tatil planı yapmak ve anlatmak son derece önemlidir. Yaz tatili planı yapan kişiler, gidecekleri yere dair daha ayrıntılı bilgi sahibi olarak ziyaretlerini gerçekleştirmektedir.

Aşağıda sizler için “Paris’te Yaz Tatili Planı İngilizce Anlatım”, “Antalya’da Yaz Tatili Planı İngilizce Anlatım Örneği” ve ‘’Bodrum’da Yaz Tatili Planı İngilizce Anlatım’’ verilecektir.

Paris’te Yaz Tatili Planı İngilizce Anlatım

I will go to Paris next summer. I will go up to the Eiffel Tower first in Paris. I will visit Disneyland and the Paris Zoo. I am very curious about there! I’ll get on the toys at Parc Astérix. Later I will visit the Louvre Museum. I’ll see the Mona Lisa painting. I’ll take pictures of the Triumphal Arch and the Palace of Versailles. I will shop on Champs-Elysées. I’ll have a picnic in Boulogne Forest. I will visit City of Science and Industry. I will visit Vincennes Castle. I will go to the Luxembourg Palace. I will eat good sweets and drink coffees. I will take lots of pictures.

Gelecek yaz Paris’e gideceğim. Paris’te ilk olarak Eyfel Kulesi’ne çıkacağım. Disneyland’ı ve Paris Hayvanat Bahçesi’ni ziyaret edeceğim. Oraları çok merak ediyorum! Parc Astérix’teki oyuncaklara bineceğim. Daha sonra Louvre Müzesi’ni ziyaret edeceğim. Mona Lisa tablosunu göreceğim. Zafer Takı ve Versay Sarayı’nın fotoğraflarını çekeceğim. Şanzelize Caddesi’nde alışveriş yapacağım. Boulogne Ormanı’nda piknik yapacağım. Bilim ve Yüksek Teknoloji Kompleksi’ni ziyaret edeceğim. Vincennes Şatosu’nu ziyaret edeceğim.  Lüksemburg Sarayı’na gideceğim. Güzel tatlılar yiyip, kahveler içeceğim. Bol bol fotoğraf çekeceğim.

Antalya’da Yaz Tatili Planı İngilizce Anlatım Örneği

My grandmother and grandfather live in Antalya. I will visit them first. I will read a lot of books during the days I stay with them. I will visit Lara Düden Waterfall. I will take a picture of him. I will go to Hadrian’s Gate. I will eat and drink there. I will swim in Konyaaltı Beach. I will visit Antalya Museum and Kepez Toy Museum. I will ride a bike in the streets of Antalya Kaleiçi. I will go to Antalya Aquarium. I will visit Side Ancient City and Aspendos. I will go to Aktur Park and Antalya Zoo. I will watch the sunset at Kaleiçi Marina. I will go rafting in Köprülü Canyon National Park.

Antalya’da anneannem ve dedem yaşıyor. İlk olarak onları ziyaret edeceğim. Onlarda kaldığım günlerde bol bol kitap okuyacağım. Lara Düden Şelalesi’ni ziyaret edeceğim. Onun fotoğrafını çekeceğim. Hadrian Kapısı’na gideceğim. Orada bir şeyler yiyip içeceğim. Konyaaltı Plajı’nda yüzeceğim. Antalya Müzesi’ni ve Kepez Oyuncak Müzesi’ni ziyaret edeceğim. Antalya Kaleiçi sokaklarında bisiklet süreceğim. Antalya Aquarium’a gideceğim. Side Antik Kenti’ni ve Aspendos’u ziyaret edeceğim. Aktur Park’a ve Antalya Hayvanat Bahçesi’ne gideceğim. Kaleiçi Yat Limanı’nda güneşin batışını izleyeceğim. Köprülü Kanyon Milli Parkı’nda rafting yapacağım.

Bodrum’da Yaz Tatili Planı İngilizce Anlatım

We will go to Bodrum by plane. I will first visit the Halicarnassus Mausoleum. It is a very historical place. I will go to Bodrum Castle and take pictures. We will go to Karaada with my grandfather. There are many hot springs there. I will go to Bodrum Underwater Archeology Museum. I will go to the sea in Bitez and Yalıkavak. I will have dinner and listen to music in Gümbet. I will buy magnets for my friends and necklaces for myself from Bodrum center.

Bodrum’a uçakla gideceğiz. İlk olarak Halikarnas Mozolesi’ni ziyaret edeceğim. Oldukça tarihi bir yer. Bodrum Kalesi’ne gidip fotoğraf çekeceğim. Dedemle birlikte Karaada’ya gideceğiz. Orada pek çok kaplıca var. Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi’ne gideceğim. Bitez ve Yalıkavak’ta denize gideceğim. Gümbet’te akşam yemeği yiyip, müzik dinleyeceğim. Bodrum merkezden arkadaşlarıma magnet ve kendime kolye alacağım.

İngilizce Yaz Tatili Anı Örnekleri

İngilizce yaz tatili örnekleri aşağıdadır:

1-My family and I went to Fethiye this summer. We went there by our car. We have never seen in Fethiye. So we were very excited. Fethiye is very beautiful place. We stayed in a nice hotel. The room had a sea view. Club Faralya was one of the most beautiful hotels in Fethiye. I usually had my breakfast about 8:00 o’clock. I woke up early because I wanted to spend time in the sea and in the pool. The temperature was about 40 degree. We swam a lot of. We did paragliding with my mother. My father didn’t because he was afraid. Our holiday was very funny. The meals were beautiful. I never wanted to go home. We will go again next summer.

Ailem ve ben bu yaz Fethiye’ye gittik. Oraya arabamızla gittik. Fethiye’yi hiç görmemiştik. Bu yüzden çok heyecanlandık. Antalya çok güzel bir yer. Güzel bir otelde kaldık. Oda deniz manzarasına sahipti. Club Faralya Fethiye’nin en güzel otellerinden biriydi. Genelde kahvaltımı saat 8:00 civarı yapardım. Erken kalktım çünkü denizde ve havuzda vakit geçirmek istedim. Sıcaklık yaklaşık 40 dereceydi. Çok yüzdük. Annemle yamaç paraşütü yaptık. Babam korktuğu için yapmadı. Tatilimiz çok eğlenceliydi. Yemekler güzeldi. Asla eve gitmek istemedim. Önümüzdeki yaz tekrar gideceğiz.

2-This summer we went to Cyprus with my brother. I got on a plane for the first time in my life. I was a little scared at first. It was a very nice experience. After getting off the plane, we went to the hotel in a private vehicle. The hotel we went to was in Kyrenia. My brother has stayed there before. The hotel had a very large pool. It was also very close to the sea. We visited Girne Castle. I have many photos there. We went to Nicosia. We did shopping. We had dinner at the Kyrenia Marina. Fish was very beautiful. The hotel’s meals were also very tasty. One day we used the hotel’s indoor pool and SPA lounge. I liked Kyrenia very much, I will definitely go again.

Bu yaz abimle birlikte Kıbrıs’a gittik. Hayatımda ilk defa uçağa bindim. İlk başta biraz korktum. Çok güzel bir deneyimdi. Uçaktan indikten sonra özel bir araçla otele gittik. Gittiğimiz otel Girne’deydi. Abim daha önce orada kalmış. Otelin çok büyük bir havuzu vardı. Aynı zamanda denize de çok yakındı. Girne Kalesi’ni ziyaret ettik. Orada pek çok fotoğrafım var. Lefkoşa’ya gittik. Alışveriş yaptık. Girne Yat Limanı’nda akşam yemeği yedik. Balık çok güzeldi. Otelin yemekleri de çok lezzetliydi. Bir gün de otelin kapalı havuzunu ve SPA salonunu kullandık. Girne’yi çok sevdim, mutlaka tekrar gideceğim.

3-My mother, father, me and my sister went to Marmaris last summer. We stayed in a nice hotel on the beach. My father took us to Aqua Dream Water Park. We had a great time all day. We visited all of Marmaris in the evenings. We ate ice cream while walking. The pool of the hotel was very nice, but we also swam in Marmaris Public Beach. My mother bought gifts for us from the Grand Bazaar in Marmaris. It was a very good holiday.

Annem, babam, ben ve kız kardeşim geçen yaz Marmaris’e gittik. Sahilde güzel bir otelde kaldık. Babam bizi Aqua Dream Water Park’a götürdü. Bütün gün harika zaman geçirdik. Akşamları tüm Marmaris’i gezdik. Yürürken dondurma yedik. Otelin havuzu çok güzeldi ama biz Marmaris Halk Plajı’nda da yüzdük. Annem Marmaris’teki Kapalı Çarşı’dan bize hediyeler aldı. Çok güzel bir tatildi.

İngilizce Tatil Yazısı Örneği

İngilizce tatil yazısı örneği, geçen yaz ne yaptın İngilizce olarak yanıt verildiği cümlelerdir. Aşağıda verilen İngilizce tatil anlatma cümlelerini inceleyiniz.

I went to Alaçatı on my vacation last summer. I had a great time. A place with great music and food. I stayed at Hotel Pop. The room I stayed in was two floors with pool view. So it was very spacious. We had breakfast by the pool in the morning. Then we went to Ilıca Beach. We swam a lot. We went to Oasis Aquapark. One evening we went to Delikli Bay. We lit a fire and camped there. We visited the streets of Alaçatı every evening. I bought beautiful jewelry. Their ice cream was really nice. We ate ice cream while walking after dinner. I read a book every evening before I go to sleep.

Geçen yaz tatilinde Alaçatı’ya gittim. Çok güzel vakit geçirdim. Harika müziklerin ve yemeklerin olduğu bir yer. Hotel Pop’ta kaldım. Kaldığım oda havuz manzaralı ve iki katlıydı. Bu yüzden çok ferahtı. Sabahları havuz başında kahvaltı ettik. Daha sonra Ilıca Plajı’na gittik. Bol bol yüzdük. Oasis Aquapark’a gittik. Bir akşam Delikli Koy’a gittik. Orada ateş yakıp, kamp yaptık. Alaçatı sokaklarında her akşam gezdik. Çok güzel takılar aldım. Dondurmaları gerçekten çok güzeldi. Yemekten sonra yürürken dondurma yedik. Her akşam uyumadan önce kitap okudum.

İngilizce Tatil Anlatım Ödevi Örneği

İngilizce tatil anlatım ödevi, genellikle İngilizce geçmiş zaman konusunun öğrenilmesinin ardından öğrencilere verilmektedir. Bu ödev sayesinde öğrenciler bilgilerini tazelemekte ve öğrendikleri konuyu pekiştirme şansı bulmaktadır. Bu nedenle İngilizce tatil anlatım ödevi genellikle 4. veya 5. Sınıfta verilebilir diyebiliriz.

Öğretmenler, öğrencilerin geçmiş zaman İngilizce tatil anlatma ödevlerini isterlerken genellikle: ‘’Describe your holiday in English.(İngilizce tatilinizi anlatın.)’’ ya da Prepare a vacation lecture assignment in English.( İngilizce tatil anlatım ödevi hazırlayın.) ‘’şeklinde İngilizce cümleler kurabilmektedir.

İngilizce tatilde ne yaptın ödevi yanıt örneği aşağıdadır:

First I visited my grandfather and grandmother. They live in the village. I planted a tree with my grandmother. We planted a peach tree and watermelon in the garden. Because I like these fruits the most. Apart from the fruits of this tree, we ate plums and apples. My grandmother prepared a very nice breakfast for us every morning. The taste of cheese and milk was delightful. On my way to the village, I took a lot of novels and story books with me. I read them. I listened to lots of music. We played games with my brother in the village. We carried water from the fountain. We watered the plants. I did my homework in my remaining time.

İlk önce dedemi ve anneannemi ziyaret ettim. Onlar köyde yaşıyor. Anneannem ile ağaç diktim. Bahçeye şeftali ağacı diktik ve karpuz ektik. Çünkü en çok bu meyveleri severim. Bu ağacın meyveleri haricinde erik ve elma yedik. Anneannem her sabah bize çok güzel kahvaltı hazırladı. Peynir ve sütün tadı enfesti. Köye giderken yanıma bir sürü roman ve hikaye kitabı aldım. Onları okudum. Bol bol müzik dinledim. Kardeşimle köyde oyun oynadık. Çeşmeden su taşıdık. Bitkileri suladık. Kalan zamanımda da ödevlerimi yaptım.

İngilizce Geçen Yaz Ne Yaptın Nasıl Sorulur?

İngilizce geçen yaz tatilde ne yaptın sorusu, genellikle öğretmenlerin öğrencilerine sorduğu sorulardandır. Aynı zamanda edindiğiniz İngilizce konuşan bir arkadaşınız da sizlere tatilde neler yaptığına yönelik çeşitli sorular sorabilir, yaz tatilinde ne yaptın İngilizce soruları alternatiflerini bilmek de cevap vermek için önemlidir.

İngilizce geçen yaz ne yaptın soruları birkaç şekilde sorulabilir:

• ‘’What did you do on vacation last summer? ”
    ”Geçen yaz tatilde ne yaptın?”
  • ‘’Where did you go on vacation last summer? ”
    ”Geçen yazın tatilde nereye gittin?’
  • ‘’What did you do last summer? ”
    ”Geçen yaz ne yaptın?”
  • ‘’What did you do on vacation? ”
    ”Tatilde neler yaptın?”
  • ”How was your vacation?”
    ”Tatilin nasıl geçti?”
  • ‘’Can you tell about your holiday memories? ”
    ”Tatil anılarını anlatır mısın?”

Yukarıda size sorulan soruları anladığınızda, İngilizce yaz tatili anlatma konusu sizin için kolay olacaktır. İngilizce yaz tatilini anlatan paragraf örneklerini inceleyerek kendi tatilinizi anlatabilirsiniz.

İngilizce Yaz Tatili Kompozisyonu

İngilizce yaz tatili kompozisyonu örneği aşağıdadır.

I went to Türkbükü, Bodrum, last year in June .I went to Türkbükü with my  father my mother, my 5 years old brother. We went there by plane. We stayed in Türkbükü for fifteen days in a big hotel with a sea view. The room had a sea view. We could to see all the beach from our room.

We usually had our breakfast about 08:00 o clock. After breakfast we usually went to the pool or beach. Because, It was very hot during our holiday. The temperature was about 35 degree  I swam very much in the sea and pool. My little brother can not swim, so he played with other children nearby or in the beach.

We usually had our lunch and dinner in the hotel. Because hotel’s menu was perfect. In the evenings we mostly went to the Bodrum city center after our dinner. We usually walked around the town.

I made a lot of new friends during my holiday. There were also many tourists staying in our hotel. I met an Amerikan girl. So, I had  chance to practice my English. After 15 days of holiday, we came back to our home . It was really very my best holiday, because I spoke first time with tourists.

Geçen sene haziran ayında Bodrum Türkbükü’ne gittim. Babamla annem, 5 yaşındaki erkek kardeşimle Türkbükü’ne gittik. Oraya uçakla gittik. Deniz manzaralı büyük bir otelde on beş gün Türkbükü’nde kaldık. Oda deniz manzarasına sahipti. Tüm sahili odamızdan görebiliyorduk.

Genelde kahvaltımızı 08:00 gibi yapardık. Kahvaltıdan sonra genellikle havuza veya plaja gittik. Çünkü tatilimiz çok sıcaktı. Sıcaklık 35 derece civarındaydı ben denizde ve havuzda çok yüzdüm. Küçük kardeşim yüzemiyor, bu yüzden yakındaki veya sahilde diğer çocuklarla oynadı.

Genellikle öğle ve akşam yemeklerimizi otelde yiyorduk. Çünkü otelin menüsü mükemmeldi. Akşamları akşam yemeğimizden sonra çoğunlukla Bodrum şehir merkezine gittik. Genelde şehirde dolaşırdık.

Tatilim boyunca birçok yeni arkadaş edindim. Ayrıca otelimizde konaklayan çok sayıda turist vardı. Amerikalı bir kızla tanıştım. Böylece İngilizcemi pratik yapma şansım oldu. 15 günlük tatilin ardından evimize döndük. Turistlerle ilk kez konuştuğum için gerçekten en iyi tatilimdi.

Yaz Tatilinde Çalışmak için İngilizce Alt Yazı Örneği

Yaz tatilinde özellikle İngilizce konuşma pratiği yapmak ya da staj dönemlerini geçirmek isteyen herkes çalışmayı tercih etmektedir. İngilizce konuşma pratiği yapmak isteyenler genellikle üniversite öğrencileridir. Aynı zamanda turizm ve otelcilik liselerinde okuyanlar ya da aynı bölümde üniversitede eğitim görenler de yaz tatilinde çalışmak istemektedir. Çeşitli yabancı dil bölümlerinde eğitim alan öğrenciler de, yaz tatilinde çalışarak okulda öğrendikleri kalıpları, günlük hayatta kullanmak istemektedir.

Bu nedenle kişiler yaz tatilinde çalışmak için çeşitli otel ve kurumlara e-mail üzerinden ulaşmakta ve iş başvurusunda bulunmaktadır. Özellikle İngilizce mail göndermek, böyle kurumlara başvuru konusunda belirleyici bir kriter olmaktadır.

Dileyen herkesin faydalanabileceği, yaz tatilinde çalışmak için İngilizce email örneği aşağıdadır:

Dear Sir,

I hope this email finds you well. My name is Ahmet Yılmaz and I studied at Istanbul University. I am reaching out because I saw your announcement. You are looking for someone to work as a receptionist at your hotel. I would like to be evaluated if you see fit. I’ve attached my CV. Thanks for your quick reply.

Have a nice day,
Ahmet Yılmaz.

Merhabalar efendim,

Umarım bu e-postayı size doğru göndermişimdir. İsmim Ahmet Yılmaz ve İstanbul Üniversitesi’nde eğitim görüyorum. İlanınızı gördüğüm için size ulaşıyorum. Otelinizde resepsiyonist olarak çalışacak birini arıyorsunuz. Uygun görürseniz değerlendirilmek istiyorum. CV’mi ekledim. Hızlı cevabınız için teşekkürler.

İyi günler,
Ahmet Yılmaz.

İngilizcede Bir Gün Nasıl Anlatılır?

İngilizcede bir gününü anlatma örneği, günlük hayatta yaşanan olayları anlattığından İngilizce yaz tatilini anlatmakla benzerlikler taşımaktadır. Çünkü hayatımızdaki olaylar genel olarak bir rutine bağlıdır ve bu rutin her ne kadar bazı farklılıklar içeriyor gibi görünse de tatillerde de karşımıza çıkmaktadır. Kendimizi ifade etmek için kullanacağımız kalıplar, yaptığımız eylemlerin İngilizce ifadelerini gerek bir günümüzü anlatırken, gerekse İngilizce yaz tatili anılarımızda kullanabiliriz.

İNTER İNGİLİZCE

• Amerikalı native eğitmenlerle,
  • Seviyene uygun programla,
  • Seçtiğin eğitmenle seçtiğin saatte,
  • Konuşmak istediğin konuyla,
  • Her ders sonrası değerlendirmeyle
  • İNGİLİZCE KONUŞMAYA BAŞLA!